Bells konst

Hej och välkommen till min blogg. här kan du läsa om mig och lite allmänt vad som händer i mitt liv. Du kan kolla på bilder som jag tagit med systemkameran eller mobilen men framförallt vill jag göra det möjligt för dig att kolla på min konst. Klicka bara in dig på någon av flikarna (målat eller Till salu) så hittar du bilder som jag målat. blir du sugen på att köpa något eller göra en beställning är det bara att höra av sig till mig. Antingen kan du maila till [email protected] eller lämna en kommentar här på bloggen.

Spanien och Polen.

Publicerad 2015-07-28 12:47:02 i Allmänt, Fotograferat,

Äntligen har jag lite tid över att berätta och lägga upp bilder från spanien och Polen.
 
Först och främst Spannien som inledde hela sommaren var helt fantastisk. Bara jag och min älskling i en lägenhet i på mallorca, det var inte mycket som kunde gå fel.. Eftersom polen vid vårt hus var skadad och tömt på vatten så blev det många soliga dagar vid havet i stället. Dock var man tvungen att betala om man skulle använda solstolar och skugga på stranden så vi köpte ett eget litet lilla parasoll och låg på våra saronger.
 
 
På kvällarn åt vi ute och en utav dem åkte vi in till Palma med bussen. Micke beställde som vanligt en öl och jag ska försökte beställa in en cider. Dock har jag nu förstått att de flästa utomlands inte vet vad det innebäd och att de inte servera så mycket sådant på restaurangerna. Men iallafall försökte vi beställa in in bakardi breezer, då förstod han. Dock kom han ut med en hel bakardi flaska och lite fanta. Han började hälla upp i mitt glas och väntade säkert på att jag skulle säga stopp lika mycket som jag väntade på han att han skulle sluta hälla upp.. Det slutade med en stor 50/50 bakardi fanta och Micke fick ett ett stort glas med säkert en liter öl. Aja, vilken kväll, det var verkligen super mysigt!
 
 
Vi hade även hyrt en Vespa innan vi åkt ner så att vi kunde utforska hela ön lite mer. Dag tre gick vi upp tidigt, tog enn buss in till Palma och sedan vidare ut mot Soler, som ligger på andra sidan ön mellan bärgen. Det var en väldigt mysig liten stad med en varm bukt där man kunde bada, vi var dock bara där för vespan. Först åkte vi upp i bärgen söder om staden och fortsatte runt tillbaka till Palma och lägenheten. Vi var även borta lite i Palma nova och Magaluf och käkade middag. Andra dagen med vespan åkte vi först tillbaka till soler och förlängde tiden med vespan. Sedan åkte upp längsbärgs vägarna öster om staden och fortsatte bort ända till Alkudia som har den längsta strande där på maliorka. Vi åkte även av för att kolla upp vissa sevärdheter längs vägen. Där iblande fanns en lite speciell strand mellan två höga klippväggar. Det var nämligen inte någon sandstrande utan bestod av vita brännheta stenar. Där stannde vi och badade i det klar blåa vattnet. 
 
 
Nej men spanien var super mysigt och jag hoppas verkligen att vi kan åka tillbaka snart igen. Det känns som att vi inte riktigt fick allt gjort som man ville. Eftersom jag under den här tiden fick urinvägsinfektion och sprang på toa en gång i halvtimmen.. Jag hade även väldigt ont i ryggen de två sitta dagar och då stannade vi mäst hemma. annars hade vi antagligen åkt till magaluf och festat lite, men det får bli nästa gång istället.
 
 
Polen med pappa, Agnetha, David och Micke var också delvis bra. Det var dock dåligt väder nästan hela resan och jag fick inte dricka alkohål och gick på piller på grund av urinvägsinfektionen. Men vi lyckades hitta på lite roliga saker ändå! Dels var vi i Gdansk och kollade på den härliga kulturen där, vi var även lite i Gdynia fast där spenderade vi hela dagen på ett shopingcenter. Jag köpte upp aldeles för mycket pengar, men varför spara när du kan slösa. Det fanns även en bilig gokart bana som Micke och David var tvungna att prova. I en av bilarna kunde man sitta två och köra, den provade jag och micke. Han fick sköta gas och broms men båda kunde styra.. (fast det fick han sköta själv, jag flög mäst runt där i mitt säte. Tur att iallafall jag var fastspänd!)
 
 
Sista dagen var det fakiskt strålande sol och varmt så då satt vi på starnden, båten avigck först vid 9 på kvällen, så vi hade hela dagen på oss. Första dagen med sol var det massor med aktivitet på stranden och däribland fanns den nya vattensporten Flyboard, glidsurfbana,jet-ski, vattenbollar som man springer runt innuti, o.s.v. Det vi då var tvungna att prova var Jet-skin, alltså vattenskotern, vilket Micke tjatat om hela sommaren. Det var faktiskt sjukt kul! Det var jätte svårt att hålla sig kvar på den där saken eftersom det återigen var Micke som körde och då går det ju så fort som det bara kan. Till sist ramlade vi även av bägge två, han kom i hög fart och skulle göra en hel omvändnig villket inte riktigt fungerade som var tänkt. Efter det var jag snabb upp på den där och ta över styret! Då blev lite lättare att sitta kvar. Det ska väll också nämnas att vi inte hade några badkläder och fick åka i bara underkläderna. 
 
 
Aja hoppas även ni haft en bra sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bellis

Hej och välkommen till min blogg. här kan du läsa om mig och lite allmänt vad som händer i mitt liv. Du kan kolla på bilder som jag tagit med systemkameran eller mobilen men framförallt vill jag göra det möjligt för dig att kolla på min konst. Klicka bara in dig på någon av flikarna (målat eller Till salu) så hittar du bilder som jag målat. blir du sugen på att köpa något eller göra en beställning är det bara att höra av sig till mig. Antingen kan du maila till [email protected] eller lämna en kommentar här på bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela