Bells konst

Hej och välkommen till min blogg. här kan du läsa om mig och lite allmänt vad som händer i mitt liv. Du kan kolla på bilder som jag tagit med systemkameran eller mobilen men framförallt vill jag göra det möjligt för dig att kolla på min konst. Klicka bara in dig på någon av flikarna (målat eller Till salu) så hittar du bilder som jag målat. blir du sugen på att köpa något eller göra en beställning är det bara att höra av sig till mig. Antingen kan du maila till [email protected] eller lämna en kommentar här på bloggen.

Romme alpin!

Publicerad 2015-12-23 14:25:57 i Allmänt,

Jag lever och alla ben och armar är hela! Jag och min boy har nämligen varit på en mini weekend i Romme alpin och åkt skidor! 
Innan jag ens kommit fram till Romme var jag skit nervös då jag inte åkt skidor sedan jag var knappt 8- 9 år.. I börjar var jag därför jätte osäker på hur man skulle bära sig åt med skidor och pjäxor och allt runt omkring! Något som framför allt var svårt i början var att ta sig framåt! Alltså när marken var plan eller sluttade smått uppåt. Det tog säkert en halvtimme att ta mig från skiduthämtningen till vårat rum med alla grejer. 
Vi började lite lätt med knapp lift och barnbacken. Jag ramlade inte, körde inte in i någon och jag dog inte.. Så det var väll lyckat. Efter det tog vi direkt stora liften högst upp i backen. Vid första anblicken kände jag bara att jag aldrig någonsin skulle kunna åka ner där utan att dö eller ramla eller bryta vartenda ben.. Så först stod jag bara där och vägrade i tio minuter.. Tills jag insåg att man faktiskt kunde åka runt och ta en grön nedfart som alltså var lite lättare än min blå/röda som jag hade framför mig. 


I början av dagen plogade jag mig igenom varenda backe, vilket gjorde det väldigt tungt för benen. Men allteftersom Micke hjälpte mig att utveckla mitt sätt att åka, så gick det lättare att ta sig nerför.. Och framåt. Tillslut gick det ganska bra och det började faktisk bli lite roligt! De allra brantaste backarna var dock fortfarande svåra och roligast var när det bara sluttade lite lätt neråt! 

Liftarna stängde när det började bli mörkt alltså framåt 3 tiden. Men efter att ha åkt från klockan 10 var man rätt färdig och helt slut i benen. ..gu va skönt det var att få av sig de stela och tunga pjäxorna.


Dag två var som att börja om på noll.. Nästan. Eller så e det bara jag som e envis. Första åket gick inte jätte bra, det var tungt, jag hade ont i fötterna av mina pjäxor och var lite rädd för de branta backarna spm gått hur bra som hällts dagen innan. Jag var tillbaka till att vara osäker och plogade mig nerför första åket. Efter det tog vi fika paus för att bli på bättre humör! Efter det gick det hur bra som hällts, till och med bättre än dagen innan. I slutet vågade jag faktiskt släppa till och åka lite snabbare när jag fått in snitsen på hur man skulle göra! 


Jag är glad att jag tillslut bestämde mig för att åka den där första blå/röda baken som hade fått mig att tveka så i början! Jag provade även andra backar som jag inte vågat åka tidigare! Tur att jag har en sån bra pojkvän som pushar mig att testa nya saker! Då jag själv inte är bekväm i att inte ha kontroll.. 

Jag måste bara nämna rummet oxå!! Det var faktiskt lite därför vi åkte. Micke hade kollat runt lite och hittat det här lyxiga rummet som brukar kosta några tusen men efter som det var lågsäsong var priset nersatt rejält! Vi hade alltså ett jätte rum med 4 sängar ett loft med dusch, bastu o liten mys hörna. Vi hadde ett även stort fint badrum med en till dusch! Kändes nästan lite löjligt stort för oss, fast det var såklart super mysigt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bellis

Hej och välkommen till min blogg. här kan du läsa om mig och lite allmänt vad som händer i mitt liv. Du kan kolla på bilder som jag tagit med systemkameran eller mobilen men framförallt vill jag göra det möjligt för dig att kolla på min konst. Klicka bara in dig på någon av flikarna (målat eller Till salu) så hittar du bilder som jag målat. blir du sugen på att köpa något eller göra en beställning är det bara att höra av sig till mig. Antingen kan du maila till [email protected] eller lämna en kommentar här på bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela